Bråket mellan ormen vs kråkan.

Hej allihopa/chacha allihopa/godmorgon/gokväll...osv osv.

Den här dagen kan jag inte beskriva med ord. Den har varit helt makalös.
Jag skulle kunna skriva ett reckord långt inlägg om hela dagen, men det orkar jag inte. Så jag skriver om min dag kortfattat.

Dagen började med att vi fick ett oförberett prov! Jag blev chockad och visste inte vad jag skulle ta mig till. Provet handlade om det vi jobbat med under dessa två terminer och om de prov vi gjort. Men jag brukar bara plugga till proven sen skriver jag ner det på provet. När jag gjort provet och går ut från klassrummet, ja då är all fakta borta! Inte allt, men en hel del... ni fattar nog vad jag menar. Kan tänka mig att de flesta gör exakt samma sak.

När jag cyklade hem från skolan möttes jag av att en stor orm (en halv meter lång) försökte ta sig över vägen, men det fanns ett problem! Det var en kråka som tog ormen i svansen och drog den tillbaka varje gång ormen hade kommit 10 cm. Jag tyckte synd om ormen, så jag försökte få bort kråkan med att skräma  den lite, men kråker är sten coola (enligt de själva) och reagerar inte på mina försök att få bort den.Dessa två höll på vid en utfört. Då de som bor där ska köra ut bilen.
 En cyklist samt två till stannar och betraktar händelsen också. Personen i bilen lägger märke till oss, som ser fundersamma ut. Hon kollar i backspegeln och förstår vad som är problemet och stannar samt kör tillbaka bilen. Hon går ut och ringer sin man som kommer direkt ner till oss och tar upp ormen med en pinne och slungar iväg den med en jäkla fart.
 
Jag åkte sedan hem efter händelsen.  mer om dagen orkar jag tyvärr inte berätta om...

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0