Nya skor.



Idag var jag i stan med min mamma, och fikade. Jag fick en räkmacka! Hon var extra snäll idag och köpte mig ett par skor. De var ovanligt billiga: 269 kr.

:D

Faaaan, vad glad jag är idag! Det är valborgsmässoafton idag.
Och imorgon får jag min lägenhet....:)
Ska nu åka iväg till stan. Ha det så bra så ses  vi lite senare!

Valborg



Skulle det inte vara 25 grader varmt idag, och en massa sol?!

Nu blir jag besviken. Hoppas på ett mycket bättre väder imorgon. Valborg vad fan !!!
Gissar på att hälften, om inte mer av sveriges ungdomar kommer att supa imorgon. Visst har jag rätt. Och att det kommer stå en massa på löpsedlarna dagen efter. Det har vart så  i alla år.

Supa är inte helt fel, men att supa sig sten fulla på valborg!? Det är la inte så rockigt. Vad firar man? Att det är valborg? Men vad menas med valborg egentligen? Valborg för mig är att man firar att våren är här m.m. Men man vill inte fira våren, utan det är sommaren som man vill fira! Men det är klart att man ska passa på att supa på valborg, varför inte, det är ju då massa ungdomar är ute. Men det är inget jag tipsar om. Bara massa poliser ute då....kul att bli tagen en sådan dag!? (eller bli tagen över huvudtaget).


Jessica Folcker - How Will I Know (Who You Are)


Club nordic

Funderar på om jag ska dra hit den 30 maj!


Kissie´s fejkning.

Före:



Efter:


Ser ni nån skillnad på kisse´s ansikte?
varför redigera sig så mkt? Är hon inte nöjd me d sitt ansikte? :S
Det såg bättre ut innan hon började redigera sig själv.
(Kissie är den blonda)

Alesha Dixon - The Boy Does Nothing


Tandläkaren



Vilken go dag.
Skolan var helt suverän :)
Åkte sedan vidare till tandläkaren! Jag var
inte alls sugen på att åka dit idag, men man är ju tvungen. Så det vara bara att knalla dit. Precis som alla andra gånger har jag fått en ny tandläkarer som var en ung kille den här gången (för att vara tandläkare).
Han kollade lite i min munnen med speglar, sen sätter han dit en slemsugare )som är vit) så att det ska suga upp allt slem, när han är klar med den så låter han den vara kvar i min mun och går iväg och gör andra saker. Där sitter jag med den slemsugaren i munnen och börjar känna hur torrt det börjar bli (liksom obehagligt torrt), så jag stänger munnen och sväljer när jag har den i min mun, då den börjar ge ifrån sig massa konstiga ljud. Så jag började gap skratta mitt i allt, haha. Lite pinsamt men jag är rätt lätt road ibland! (jag har aldrig skrattat hos tandläkaren, det här var första gången).

Sen så berättade jag om att jag vill ha tandställning så han gick och hämtade en kamera. Då hans assistent stoppar in två saker i munnen på mig så att mina läppar åker isär så att han kan ta kort. Jag började då fundera på hur det här måste se ut från hans synvinkel och började skratta tyst men jag försökte hålla mig så att jag inte skulle göra bort mig helt och hållet.
Shit, det måste sett roligt ut! Tänk er en jätte stor filmkamera fast man filmar inte med den, utan man tar kort. Och så gör du din fulaste min och han tar en närbild på dig. Då du inte ens har sett honom förrut !

Jump


Lysande Harry



Solig dag ? Nja inte direkt, bara i förmiddags. Men sen blev det bara gråare och gråare....
Men som tur är så har man saker att sysselsätta sig med som t.ex LÄXOR :O
Jag har ett liv också, kom ihåg det skolan.
Bara 2 år kvar...

                                                                                                   Lysande Harry!

Fråga mig inte, jag är trött!

Nice



Ja, idag är det sommar-väder som vi alla vet !
det är detta vädret man har gått och väntat efter...
Vi fick gå hem tidigare från skolan idag, för att vår lärare hade lovat oss att n¨ån dag skulle vi får ledigt från hans lektion för att vi har fått jobba övertid om man säger så :P

Så nu ska jag gå ut till baksidan och lägga mig på gräset och plugga samt sola ;) Man har ju fått några kommentarer idag att man är så vit så, jag får la ändra på det nu.
 


                                                                                                                                                                                         
Sommar Pulsen sjunker dag för dag kroppen hittar sin egen rytm, tankarna vänder sig inåt: Vem är jag? Blicken svävar bland molnen dras mot vattnets horisont, önskan och vilja tar paus jag är just här just nu Ögonblick staplas på varandra smaker och dofter sätter spår, läppar söker läppar, hud möter hud sommarens minnen skapar du 



Jag kommer att lägga in mer inlägg fram mot kvällen men nu blir det: sol & plugg. 




                                                                                                                                                                                Ha det bra!

Det är så synd att du är så söt!


Haha.


Har fruktansvärt ont i halsen, och vad är inte det bästa läkemedlet än nått varmt att dricka?
Så jag går och fixar lite té till mig.
Jag är en sån person som måste ha 4 st sockerbiter i té:ett (jag är ju nybörjare, om man säger så) och såklert fanns det bara 1 ½ sockerbitar kvar. Jag som trodde att det inte kunde bli mer otur idag. Så jag tar de socker bitar som är kvar och kollar i skåpet, ja vad finns där om inte pärlsocker, så jag hälde i lite och dagen var räddad :D det funkade lika bra, fast inte lika bra som riktigt socker!
Så nu vet du hur du ska göra om sockret är slut och du vill ha té och måste ha socker till ;)

Novell.

Läste en novell på internet som var hur hemsk och sorglig som hellst :( Läs den så  märker ni själva hur hemsk den är :


- Nej, sluta! Släpp mig! Erik hjälp!Hon skrek. Hon skrek för allt vad hon var värd. Hon skrek för att det gjorde ont och för att hon kände sig äcklad och förnedrad. Hon skrek för att "människan" som låg över henne skulle sluta att ta på henne och hon skrek för att jag skulle komma och hjälpa henne. Hon skrek för att hennes pappa våldtog henne.

Fortsättningen läser ni här ---> klicka här.


Otursdagen är här.



Trodde det skulle bli en trevlig och fin dag, men det blev raka motsattsen.
Idag skulle jag egentligen dra upp till berget med Emma.N, men det blev ändrade planer för vädret är kasst. Tanken var att vi skulle dit upp och bada.

Vaknade idag med att jag hade ont i huvudet och halsen, kan det bli mer lyckat. Sen så skulle jag fixa en läxa som skulle vart inlämnad för länge sedan, men duktig som jag är så har jag slarvat bort fråge pappret! Bra där!

Alla har vi de dagar allt bara går emot en, inget blir som man tänkt sig. Och den dagen är idag för mig.
Söndag= tråkigt.


Bada :)

Här ska vi bada imorgon:

Det blev inget badande för mig och emma i lördags för Emma.N kom hem för sent, så det var för kallt ute då hon var hemma. Men på söndag/i morgon då har vi bestämmt att vi ska bada på för middagen :)
 Hoppas man vågar doppa sig då eller rättare sagt bada!


Inlines till OKQ8


När jag kom hem från emma.n idag så var jag jätte godis sugen, så jag tog på mig mina inlines och rullade iväg mot OKQ8 (alla andra affärer var då stängda). Att man kan vara så tjock att man gör allt för att få det där lilla extra (snacks/godis). Det är gott när man väl äter det, men sedan efteråt så känner man ångest för att man har proppat i sig massvis med onödiga saker...:(
Men man ska njuta utav livets alla tillgångar. Lev livet som du vill.  Vi lever dock en gång, så sätt fart och gör det du alltid har velat göra.

Sommar snart?

                                               
Bilder från igår. Det var en bra dag som jag spenderade med Emma.N.

Axel Åkerlund - Utan dina andetag



Lyssna på texten- den är fin!


Jag vet att du sover, känner värmen från din hud.
Bara lukten gör mig svag, men jag vågar inte väcka dig nu.
Jag skulle ge dig, allt du pekar på.
Men bara när du inte hör, vågar jag säga så.
Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor.
Jag kan inte ens stå när du inte ser på och faller som en våg.
Vad vore jag utan dina andetag.
Min klocka har stannat, under dina ögonlock, fladdrar drömmarna förbi inuti, är du  fjäderlätt och blyg.
Och inte ett ljus, ditt hjärta i min hand, har jag tappat bort ett språk, det fassnar i det grå.
Jag kan inte ens gå, utan din luft i mina lungor.
Jag kan inte ens stå, när du inte ser på och faller som en våg.
Vad vore jag utan dina andetag.
Ja, vad vore jag utan dina andetag.

Richard Marx - Now and Forever



  1. Den här låten får mig att tänka på underbara minnen.
  2. Älskar den så otroligt mycket <3

Äventyr med emma!

Åkte iväg på ett äventyr med lilla Emma.N till berget!
Vi var på ett mysigt ställe som jag visste om som  är helt fantastiskt. Bilder på detta mysiga ställe kommer inom kort. Sen lite senare drog vi vidare till en sjö där det var solnedgång och allt var helt lugnt & stilla.


Imorgon blir det skola igen, trots att det är LÖRDAG. Men måste man så måste man. Vi ska ha öppet hus :(
Men dagen har inte bara tråkigheter att bjuda på, utan också lite roligheter med.

Vi ska köpa med oss massa gott och ta med oss filtar imorgon, så drar vi dit upp igen, men den här gången ska vi bada för första gången utomhus i år ! Det kommer vara svinigt kallt...men det var ljummet i vattnet när man doppade ner handen vatnnet idag.
...men detta blir sen senare på dagen. 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

SOL!


Hej! Idag är det en varm och härlig dag
. Nu är det verklien vår och sommaren börjar närma sig. Här får ni en fin sommar bild från idag :) Nu ska ja giväg till berget med Emma.N och vi ska götta oss m.m.

Ha det bra !

C&H



Idag var jag på överby med Emma.H
Vi gick först runt lite på siba för att kolla på skor och helt plöttsligt hamnar vi vid en spegel och började då fixa till oss i håret då jag säger usch nu vill jag inte se mer, då en gubbe har sett och hört vad vi gjort/sagt, då han säger: - Ni är jätte fina! och ler med en blink i ögat.
Vi går snabbt därifrån och börjar gapskaratta...pinsamt.

Det fick bli en fika på Espresso hous :)
Jag köpte mig en Choklad & hasselnötts muffins och (i mitten av muffinsen var det nötkram) ;), en mer.
Svin dyrt men det var värt det!
mycket trevligt sällskap hade jag så man kan inte klaga!
Sen senare på kvällen drog jag hem till min Jenna med mopeden och tjötade en stund med henne :) <3

Herregud idag har jag lärt mig att tycka om TÉ ? haha. Det är bra men väldigt konstigt att man kan lära sig gilla saker som man förrut  aldrig tyckt om.


Onsdag.


Igår innan jag skulle gå och lägga mig, gick jag
ut med min hund när kl var 12-1 på natten. Det kändes helt underbart, liksom att stå där ute mitt i natten helt själv (och då menar jag verkligen HELT SJÄLV), och känna lungnet svepa förbi sagta men säkert. Det blåste inget och jag frös inte så det ända jag tänkte på var hur skönt det var att bara stå där. Tänk er att ni går ut och det brukar vara väsen exakt överallt även fast det är kväll/natt så brukar man alltid höra nån person eller nån bil rusa förbi, men tänk dig då att inget utav det existerar just då vid dig, du hör bara en fågel som låter och hur vinden sveper förbi. Den känslan är helt fantasktisk ...          
     

Ja må säga att jag är den lungna typen men kan hamna i en period då jag är extremt stressad och är jämnt trött men hinner inte sova så mkt. När jag är i den lungna perioden då är soft (lugn) musik det bästa, en mysig kväll med vänner, inga prov. Då är jag på topp humör!

...men när den lugna perioden är över kan jag vara rastlös och vill röja av mig på något sätt.



Härligt, inte många dagar kvar tills jag flyttar hemmifrån! Hur ska detta gå säg. Ja det vet jag inte fören jag har flyttat ,hehe.
Det är mkt pirr i magen. Hur ska detta gå vägen? Det är nu jag ska växa upp och börja klara mig själv på egen hand!
Men jag kommer ha ett rum som kommer vara bara mitt, som ska existera i mina föräldrars nya hus, som tur är.

Livet leker!

Hej

Hejsan

Detta är då en ny blogg som kommer att ersätta min gammla, för att den låg på en dålig sida. Jag har bloggat i snart 1 år och hoppas att det kommer att hålla i sig!
Jag kommer att skriva om mitt liva och händelser i världen omkring oss, och om vad jag tycker.

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0